Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TAUNUS 12M II (P4) 1.2 (1962-1967) 39km » 49-2466 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Taunus 12m Ii (p4) 1.2 (1962-1967) 39km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2466 MAXGEAR

49-2466 Wał napędowy MAXGEAR
220.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3430MG

numer części:

49-2466

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Długość [mm]728
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]51,5
Ilość zębów, pierścień ABS26
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów23
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów16-14 498 0009
nr EAN5903364353421

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2466 MAXGEAR

PËúOî RENAULT CLIO II/KANGOO PR
numery OEM:
RENAULT      8200231935
RENAULT      8200262685
RENAULT      8200844452
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2466 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.