Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Honda VT VT 600 C Shadow (PC21) (1988.01-1993.12) 27km » 49-2478 maxgear
wybrany samochód: 
Honda Vt Vt 600 C Shadow (pc21) (1988.01-1993.12) 27km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2478 MAXGEAR

49-2478 Wał napędowy MAXGEAR
180.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3442MG

numer części:

49-2478

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]668
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]76,5
Średnica 2 [mm]81,5
nr EAN5903364353544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2478 MAXGEAR

PËúOî RENAULT R5/R6 LE/PR
numery OEM:
RENAULT      77 00 655 121
RENAULT      77 01 348 098
RENAULT      77 01 448 098
RENAULT      77 01 498 698
RENAULT      77 01 551 786
RENAULT      77 11 106 121
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2478 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.