Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën C5 AIRCROSS (A_) 1.2 PureTech 130 (ARHNSJ) (2018.11-???) 131km » 49-2479 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën C5 Aircross (a_) 1.2 Puretech 130 (arhnsj) (2018.11-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2479 MAXGEAR

49-2479 Wał napędowy MAXGEAR
173.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3443MG

numer części:

49-2479

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]600
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]76,5
nr EAN5903364353551

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2479 MAXGEAR

PËúOî RENAULT RAPID LE
numery OEM:
RENAULT      77 00 102 134
RENAULT      77 00 102 135
RENAULT      77 00 102 704
RENAULT      77 00 102 705
RENAULT      77 00 109 021
RENAULT      77 00 109 829
RENAULT      77 00 109 830
RENAULT      77 00 272 531
RENAULT      77 00 272 534
RENAULT      77 00 272 535
RENAULT      77 00 717 774
RENAULT      77 00 717 775
RENAULT      77 00 738 294
RENAULT      77 00 748 700
RENAULT      77 00 748 855
RENAULT      77 00 749 045
RENAULT      77 00 755 308
RENAULT      77 00 774370
RENAULT      77 00 776 186
RENAULT      77 00 776 187
RENAULT      77 00 858 638
RENAULT      77 00 858 639
RENAULT      77 00 858 642
RENAULT      77 01 349 741
RENAULT      77 01 349 742
RENAULT      77 01 349 803
RENAULT      77 01 349 945
RENAULT      77 01 351 195
RENAULT      77 01 351 936
RENAULT      77 01 351 937
RENAULT      77 01 352 086
RENAULT      77 11 106 218
RENAULT      82 00 323 960
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2479 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.