Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford ESCORT VI Turnier (GAL, ANL) 1.4 (1995.01-1996.12) 73km » 49-2480 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Escort Vi Turnier (gal, Anl) 1.4 (1995.01-1996.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2480 MAXGEAR

49-2480 Wał napędowy MAXGEAR
180.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3444MG

numer części:

49-2480

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]694
Wymiar gwintuM20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów23
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]46,4
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]86
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]75
nr EAN5903364353568

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2480 MAXGEAR

PËúOî RENAULT RAPID/EXPRESS PR
numery OEM:
RENAULT      77 01 349 771
RENAULT      77 01 349 804
RENAULT      77 01 349 946
RENAULT      77 01 351 192
RENAULT      77 01 351 292
RENAULT      77 01 351 363
RENAULT      77 01 351 936
RENAULT      77 01 470 304
RENAULT      77 11 106 219
RENAULT      82 00 323 959
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2480 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.