Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault MEGANE CC (EZ0/1_) 2.0 CVT (EZ0G, EZ1E, EZ1P) (2010.06-???) 140km » 49-2487 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Megane Cc (ez0/1_) 2.0 Cvt (ez0g, Ez1e, Ez1p) (2010.06-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2487 MAXGEAR

271.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3452MG

numer części:

49-2487

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]532
otwór Ø [mm]10,4
Wymiar gwintuM8x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]48
Ilość otworów3
Ø rozmieszczenia otworów [mm]105
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]84
nr EAN5903364353636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2487 MAXGEAR

PËúOî SUZUKI GRAND VITARA LE
numery OEM:
SUZUKI      44102-67D00
SUZUKI      44102-77E02
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2487 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.