Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2492 maxgear

Wał napędowy 49-2492 MAXGEAR

49-2492 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2492
Wał napędowy 49-2492
235.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3457MG

numer części:

49-2492

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 601
nr EAN 5903364353681

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2492 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA AVENSIS 2,0D-4D 06- LE

Wał napędowy 49-2492 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wał napędowy 49-2492 producenta MAXGEAR

TOYOTA

4342005380, 434200F020, 4342013030

numery OEM:
TOYOTA      4342005380
TOYOTA      434200F020
TOYOTA      4342013030
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2492 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.