Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2495 maxgear

Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR

49-2495 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2495
Wał napędowy 49-2495
298.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3460MG

numer części:

49-2495

producent:

MAXGEAR

Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 61,2
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 30
Długość [mm] 628
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
nr EAN 5903364353711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA AVENSIS 08- LE 2,2 D-4D

Wał napędowy 49-2495 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Wał napędowy 49-2495 producenta MAXGEAR

TOYOTA

4342005440, 4342005441

numery OEM:
TOYOTA      4342005440
TOYOTA      4342005441
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2495 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.