Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST Furgon/minivan (M_) 1.9 D 70 4WD (MBWJZ, MCWJZ) (1998.07-2006.03) 69km » 49-2505 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Furgon/minivan (m_) 1.9 D 70 4wd (mbwjz, Mcwjz) (1998.07-2006.03) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2505 MAXGEAR

269.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:10 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

27-3470MG

numer części:

49-2505

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Długość [mm]615
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]61,10
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]86,00
Wymiar gwintuM22X1,5
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN5903364353810
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2505 MAXGEAR

PËúOî TOYOTA VERSO 2.0 D-4D 09- LE
numery OEM:
TOYOTA      434200F080
TOYOTA      434200F081
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2505 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.