Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2509 maxgear

Wał napędowy 49-2509 MAXGEAR

49-2509 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-2509
Wał napędowy 49-2509
332.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3474MG

numer części:

49-2509

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 918
Wymiar gwintu M10x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 26
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 56,3
Długość 2 [mm] 363
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 88
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 84
nr EAN 5903364353858

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2509 MAXGEAR

PËúOî VOLVO C30/V40 II/V50 1,6D SKRZYNIA 6 BIEGËW PR

Wał napędowy 49-2509 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wał napędowy 49-2509 producenta MAXGEAR

VOLVO

31367019, 31367149, 36002144

numery OEM:
VOLVO      31367019
VOLVO      31367149
VOLVO      36002144
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2509 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.