Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën DS4 (NX_) 1.6 BlueHDi 115 (2014.07-2015.07) 115km » 49-2534 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Ds4 (nx_) 1.6 Bluehdi 115 (2014.07-2015.07) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2534 MAXGEAR

373.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3499MG

numer części:

49-2534

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,4
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.31
Uzębienie zewnętrzne od strony koła40
Długość [mm]537
nr EAN5903364354107

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2534 MAXGEAR

PËúOî VOLVO XC70 II 15- LE
numery OEM:
VOLVO      30711429
VOLVO      31325575
VOLVO      31367534
VOLVO      36011292
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2534 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.