Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) 2.0 16V (1988.08-1993.09) 136km » 49-2546 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B3/b4 Variant (3a5, 35i) 2.0 16v (1988.08-1993.09) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2546 MAXGEAR

49-2546 Wał napędowy MAXGEAR
277.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3511MG

numer części:

49-2546

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość [mm]809
otwór Ø [mm]10,5
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Ilość otworów6
Ø rozmieszczenia otworów [mm]94
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]97,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]108
nr EAN5903364354220

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2546 MAXGEAR

PËúOî VW CADDY III PR 1,6TDI-2,0TDI 809MM
numery OEM:
SKODA      3Q0 407 272 AB
SKODA      3Q0 407 272 C
SKODA      3Q0 407 762 DX
VOLKSWAGEN      2K0 407 272 E
VOLKSWAGEN      2K0 407 272 EX
VOLKSWAGEN      3Q0 407 272 AB
VOLKSWAGEN      3Q0 407 272 C
VOLKSWAGEN      3Q0 407 762 DX
VOLKSWAGEN      3Q0 407 762 LX
VOLKSWAGEN      JZW 407 272 X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2546 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.