Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Piaggio PORTER Platforma / podwozie 1.3 16V (1998.06-2010.12) 65km » 49-2548 maxgear
wybrany samochód: 
Piaggio Porter Platforma / Podwozie 1.3 16v (1998.06-2010.12) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2548 MAXGEAR

49-2548 Wał napędowy MAXGEAR
291.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3513MG

numer części:

49-2548

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]780
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Średnica 1 [mm]90
nr EAN5903364354244

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2548 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF III PR
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 407 272AM
VOLKSWAGEN      1H0 407 272BA
VOLKSWAGEN      1H0 407 272N
VOLKSWAGEN      1H0 407 418
VOLKSWAGEN      1H0 407 452V
VOLKSWAGEN      1H0 407 452X
VOLKSWAGEN      JZW 407 450TX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2548 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.