Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda E Furgon (SR2) E2000 (1985.05-1989.04) 86km » 49-2549 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda E Furgon (sr2) E2000 (1985.05-1989.04) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2549 MAXGEAR

49-2549 Wał napędowy MAXGEAR
259.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3514MG

numer części:

49-2549

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica 2 [mm]108
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]481
nr EAN5903364354251

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2549 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF IV/NEW BEETLE 3,2R32/ AUDI S3 1,8T 98- LE
numery OEM:
AUDI      8N0407271E
AUDI      8N0407451X
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2549 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.