Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 6 sedan (GH) 1.8 MZR (2007.08-2013.07) 120km » 49-2559 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 6 Sedan (gh) 1.8 Mzr (2007.08-2013.07) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2559 MAXGEAR

49-2559 Wał napędowy MAXGEAR
204.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3524MG

numer części:

49-2559

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Średnica 2 [mm]100
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]50,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Długość [mm]513
nr EAN5903364354350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2559 MAXGEAR

PËúOî VW POLO 02- LE /FABIA III/RAPID 12- /IBIZA VI/TOLEDO IV 12- / A1 10- LE
numery OEM:
VOLKSWAGEN      6R0407761K
VAG      6R0407761KX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2559 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.