Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault ARKANA I (LCM_, LDN_) 1.3 TCe 160 (LDN1) (2021.03-???) 158km » 49-2563 maxgear
wybrany samochód: 
Renault Arkana I (lcm_, Ldn_) 1.3 Tce 160 (ldn1) (2021.03-???) 158km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2563 MAXGEAR

49-2563 Wał napędowy MAXGEAR
285.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3528MG

numer części:

49-2563

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]537
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 2 [mm]100
Średnica 1 [mm]100
nr EAN5903364354398

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2563 MAXGEAR

PËúOî VW T3 LE/PR
numery OEM:
VOLKSWAGEN      251 501 203B
VOLKSWAGEN      251 501 203BX
VOLKSWAGEN      251 501 203D
VOLKSWAGEN      251 501 203DX
VOLKSWAGEN      251 501 203G
VOLKSWAGEN      251501203GX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2563 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.