Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 6 sedan (GH) 2.2 D (GH10) (2010.01-2013.07) 180km » 49-2592 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 6 Sedan (gh) 2.2 D (gh10) (2010.01-2013.07) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PÓŁOŚ OPEL ASTRA H 1,9CTDI/2,0 PR 602MM 49-2592 MAXGEAR

49-2592 PÓŁOŚ OPEL ASTRA H 1,9CTDI/2,0 PR 602MM MAXGEAR
maxgear 49-2592
319.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2592

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów34
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]91
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]94

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ OPEL ASTRA H 1,9CTDI/2,0 PR 602MM 49-2592 MAXGEAR

PËúOî OPEL ASTRA H 1,9CTDI/2,0 PR 602MM
numery OEM:
OPEL      13245907
OPEL      3 74 812
OPEL      3 75 022
OPEL      93169665
VAUXHALL      13245907
VAUXHALL      3 74 812
VAUXHALL      3 75 022
VAUXHALL      93169665

Zastosowanie PÓŁOŚ OPEL ASTRA H 1,9CTDI/2,0 PR 602MM 49-2592 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.