Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2613 maxgear

PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM 49-2613 MAXGEAR

49-2613 PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM MAXGEAR
maxgear 49-2613
254.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2613

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]505
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica przegubu po stronie koła [mm]90
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM 49-2613 MAXGEAR

PËúOî VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM

PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM 49-2613 ma zastosowanie do modeli samochodów

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM 49-2613 producenta MAXGEAR

SKODA

6Q0407271DA, 6Q0407271DR

VOLKSWAGEN

6Q0407271DA, 6Q0407271DR

numery OEM:
SKODA      6Q0 407 271 DA
SKODA      6Q0 407 271 DR
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 DA
VOLKSWAGEN      6Q0 407 271 DR

Zastosowanie PÓŁOŚ VW POLO 1,6 FABIA/ROOMSTER LE 505MM 49-2613 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.