Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A5 (F53, F5P) S5 quattro (2016.07-???) 354km » 49-5125 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) S5 Quattro (2016.07-???) 354km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5125 MAXGEAR

49-5125 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
maxgear 49-5125
117.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5125

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]54
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Długość [mm]143
nr EAN5903364354428

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5125 MAXGEAR

WAĂşEK PRZEGUBU VW GOLF V/ALTEA/A3 03-
numery OEM:
AUDI      02Q409345
SEAT      02Q409345
VOLKSWAGEN      02Q409345
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5125 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.