Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 54-0240 maxgear

Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-0240 MAXGEAR

54-0240 Rolka napinająca paska wieloklinowego MAXGEAR
36.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

55328MG/ROLKA

numer części:

54-0240

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 25
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5907558521931

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-0240 MAXGEAR

ROLKA NAPINACZA PASKA WIELOROWK. OPEL
numery OEM:
OPEL      09180809
OPEL      13 40 530
OPEL      13 40 545
OPEL      13 40 548
OPEL      1340530
OPEL      1340545
OPEL      1340548
OPEL      90502421
OPEL      91 80 809
OPEL      9180809
SAAB      09 180 809
SAAB      09180809
SAAB      45 75 478
SAAB      4575478
SAAB      53 42 456
SAAB      5342456
VAUXHALL      09180809
VAUXHALL      90502421

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-0240 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-0240 MAXGEAR:

2023-02-12
 5/5
ok
2023-03-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.