Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 54-1028 maxgear

Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-1028 MAXGEAR

54-1028 Rolka napinająca paska wieloklinowego MAXGEAR
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

55386MG/ROLKA

numer części:

54-1028

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 25,5
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5901619591932

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-1028 MAXGEAR

ROLKA NAPINACZA PASKA WIELOROWK. OPEL 1,9CDTI ASTRA/VECTRA
numery OEM:
ALFA ROMEO      51820520
ALFA ROMEO      55282321
CHRYSLER      51820520
CHRYSLER      55282321
FIAT      51820520
FIAT      51824328
FIAT      55215811
FIAT      55282321
LANCIA      51820520
LANCIA      55282321
OPEL      13 40 258
OPEL      1340258
OPEL      55282321
OPEL      55561330
VAUXHALL      13 40 258
VAUXHALL      1340258
VAUXHALL      55561330
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-1028 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Rolka napinająca paska wieloklinowego 54-1028 MAXGEAR:

2023-03-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-12
 5/5
ok
2022-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.