Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0068 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0068 MAXGEAR

61-0068 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
112.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

HRB-9027

numer części:

61-0068

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558564365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0068 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK RENAULT CLIO/ KANGOO/ LAGUNA/ MEGANE/ MODUS 1,2-2,0 16V/ 1,5-1,9DCI 05-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      415 250 20 00
MERCEDES-BENZ      4152500015
MERCEDES-BENZ      4152501600
MERCEDES-BENZ      4152502000
MERCEDES-BENZ      A 415 250 00 15
MERCEDES-BENZ      A 415 250 16 00
MERCEDES-BENZ      A 415 250 20 00
MERCEDES-BENZ      A4152500015
MERCEDES-BENZ      A4152501600
MERCEDES-BENZ      A4152502000
RENAULT      30 62 023 13R
RENAULT      30 62 027 60R
RENAULT      30 62 092 22R
RENAULT      30 62 095 36R
RENAULT      306202313R
RENAULT      306202760R
RENAULT      306209222R
RENAULT      306209536R
RENAULT      82 00 046 102
RENAULT      82 00 855 816
RENAULT      8200046102
RENAULT      8200855816

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0068 MAXGEAR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.