Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Volkswagen LT 40-55 I Furgon (291-512) 2.4 TD Syncro (1992.08-1996.04) 95km » 61-0095 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 40-55 I Furgon (291-512) 2.4 Td Syncro (1992.08-1996.04) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0095 MAXGEAR

61-0095 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-0095
107.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9036

numer części:

61-0095

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5907558586336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0095 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK OPEL ASTRA/ CORSA/ INSIGNIA/ VECTRA/ ZAFIRA 04- !!!!STARE WYKONANIE!!!!!
numery OEM:
ALFA ROMEO      55197680
FIAT      55558917
FIAT      55558918
OPEL      55352048
OPEL      55558917
OPEL      55558918
OPEL      55563511
OPEL      55563645
OPEL      55563646
OPEL      55583074
OPEL      5679349
OPEL      5679360
OPEL      6 79 078
OPEL      6 79 079
OPEL      679078
OPEL      679079
VAUXHALL      55563645
VAUXHALL      55583074
VAUXHALL      6 79 078
VAUXHALL      679078

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0095 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0095 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.