Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Kia CEED (CD) 1.0 T-GDI 100 Eco-Dynamics+ (2021-???) 101km » 61-5586 maxgear
wybrany samochód: 
Kia Ceed (cd) 1.0 T-gdi 100 Eco-dynamics+ (2021-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5586 MAXGEAR

61-5586 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
maxgear 61-5586
99.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

HRB-9086

numer części:

61-5586

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5903364338503

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5586 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD KUGA/ FOCUS/ GALAXY/ MONDEO 2,2-2,5 05-
numery OEM:
FORD      1368665
FORD      1599267
FORD      3M51-7A564-DC
FORD      3M51-7A564-DD
FORD      3M51-7A564-DE
FORD      3M517A564DC
FORD      3M517A564DD
FORD      3M517A564DE
VOLVO      31258380
VOLVO      312583800
VOLVO      8667378
LAND ROVER      LR0 00251
LAND ROVER      LR0 16976
LAND ROVER      LR000251
LAND ROVER      LR016976
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5586 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-5586 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.