Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Volkswagen BORA I (1J2) 1.9 TDI 4motion (2000.09-2005.05) 101km » 615605 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.9 Tdi 4motion (2000.09-2005.05) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

WYSPRZĘGLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12- 615605 MAXGEAR

615605 WYSPRZĘGLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12- MAXGEAR
maxgear 615605
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

615605

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WYSPRZĘGLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12- 615605 MAXGEAR

WYSPRZ╩GLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12-
numery OEM:
FORD USA      1761344
FORD USA      1838169
FORD USA      1940604
FORD USA      2002013
FORD USA      2208372
FORD USA      AV61-7A564-CA
FORD USA      AV617A564CA
FORD USA      CM5G-7A564-AA
FORD USA      CM5G-7A564-AB
FORD USA      CM5G-7A564-AC
FORD USA      CM5G-7A564-AD
FORD USA      CM5G7A564AA
FORD USA      CM5G7A564AB
FORD USA      CM5G7A564AC
FORD USA      CM5G7A564AD

Zastosowanie WYSPRZĘGLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12- 615605 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o WYSPRZĘGLIK FORD C-MAX/FOCUS/MONDEO 1,0 12- 615605 MAXGEAR:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.