Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi COLT III (C5_A) 1.3 GL (C61A) (1988.04-1990.12) 60km » 70-0057 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Colt Iii (c5_a) 1.3 Gl (c61a) (1988.04-1990.12) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień uszczelniający, wał napędowy 70-0057 MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

70-0057

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]8
Ciężar [kg]0,028
Średnica wewnętrzna [mm]39
średnica zewnętrzna [mm]59
Długość opakowania [cm]6,0
Szerokość opakowania [cm]6,0
Wysokość opakowania [cm]1,4
nr EAN5902659724144

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 70-0057 MAXGEAR

SIMER. PËúOSI 38X59X13 RENAULT LAGUNA / SCENIC / MEGANE
numery OEM:
MAZDA      AC01-27-238
NISSAN      38342-8H500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pierścień uszczelniający, wał napędowy 70-0057 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.