Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford S-MAX (CJ, WA6) 2.0 TDCi (2015.01-2018.06) 180km » 70-0230 maxgear
wybrany samochód: 
Ford S-max (cj, Wa6) 2.0 Tdci (2015.01-2018.06) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU CHEVROLET CAPTIVA 70-0230 MAXGEAR

70-0230 SIMER. WAŁU CHEVROLET CAPTIVA MAXGEAR
maxgear 70-0230
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0230

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]34,5
średnica zewnętrzna [mm]55,2
Kierunek obrotówMożliwe przy obrot. zgodnych i przeciwnych ze wsk. zeg.

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU CHEVROLET CAPTIVA 70-0230 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU CHEVROLET CAPTIVA
numery OEM:
OPEL      4809256

Zastosowanie SIMER. WAŁU CHEVROLET CAPTIVA 70-0230 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.