Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi 200 C3 sedan (447, 448) 2.2 Turbo quattro (1985.01-1991.12) 165km » 70-0303 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 200 C3 Sedan (447, 448) 2.2 Turbo Quattro (1985.01-1991.12) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR

70-0303 SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 MAXGEAR
maxgear 70-0303
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0303

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]32,7
średnica zewnętrzna [mm]54,15

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5
numery OEM:
DAIHATSU      90311-34023
TOYOTA      90311-34012
TOYOTA      90311-34023
TOYOTA      90311-W0003
TOYOTA      90311-W0015
TOYOTA      90311W0025

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.