Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 70-0303 maxgear

SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR

70-0303 SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 MAXGEAR
maxgear 70-0303
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0303

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]32,7
średnica zewnętrzna [mm]54,15

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5

SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 producenta MAXGEAR

TOYOTA

90311-34023, 90311-W0003, 90311-W0015, 90311-34012, 90311W0025

numery OEM:
DAIHATSU      90311-34023
TOYOTA      90311-34012
TOYOTA      90311-34023
TOYOTA      90311-W0003
TOYOTA      90311-W0015
TOYOTA      90311W0025

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA AURIS 1,4 07- 54,15X32,7X9/15,5 70-0303 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.