Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10014 meat&doria

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10014 MEAT&DORIA

10014 Jednostka sterująca, układ zapłonowy MEAT&DORIA
86.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10014

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10014 MEAT&DORIA

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: OPEL ASCONA C, CORSA A, CORSA A TR, CORSA A/HATCHBACK, KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, MANTA B 1.2/1.3 08.79-03.93
numery OEM:
OPEL      01211560
OPEL      016017433
OPEL      06237752
OPEL      1211560
OPEL      16017433
OPEL      6237752
CHEVROLET      1211560
CHEVROLET      16017433
CHEVROLET      6237752
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 10014 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.