Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10302 meat&doria

Cewka zapłonowa 10302 MEAT&DORIA

10302 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
62.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10302

producent:

MEAT&DORIA

Wymagana ilość 1,2
Ilość biegunów 2
dla numeru artykułu 10302

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10302 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, 33; FIAT CINQUECENTO, COUPE, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, ELBA, PALIO, PANDA, PANDA/HATCHBACK, PREMIO, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK 0.7-5.7 05.83-
numery OEM:
ALFA ROMEO      0060805420
ALFA ROMEO      0060809492
ALFA ROMEO      46543562
ALFA ROMEO      46548037
ALFA ROMEO      46790073
ALFA ROMEO      60805420
ALFA ROMEO      60809492
ALFA ROMEO      60815150
ALFA ROMEO      76226232
ALFA ROMEO      7626232
ALFA ROMEO      7672018
FIAT      0060805420
FIAT      0060809492
FIAT      46543562
FIAT      46548037
FIAT      46790073
FIAT      60805420
FIAT      60809492
FIAT      60815150
FIAT      76226232
FIAT      7626232
FIAT      7672018
LANCIA      0060805420
LANCIA      0060809492
LANCIA      46543562
LANCIA      46548037
LANCIA      46790073
LANCIA      60805420
LANCIA      60809492
LANCIA      60815150
LANCIA      76226232
LANCIA      7626232
LANCIA      7672018
LAMBORGHINI      16004528
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10302 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.