Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10322 meat&doria

Cewka zapłonowa 10322 MEAT&DORIA

10322 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
188.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10322

producent:

MEAT&DORIA

Wymagana ilość 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia złącze zębate

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10322 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: CHEVROLET EVANDA; DAEWOO EVANDA, LANOS, LEGANZA, NUBIRA, TACUMA / REZZO; OPEL FRONTERA B 1.3-2.2 02.97-
numery OEM:
ISUZU      8011040380
OPEL      01208051
OPEL      1208051
DAEWOO      25184291
DAEWOO      88921374
DAEWOO      889213774
DAEWOO      96350585
DAEWOO      E586A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10322 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.