Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10388 meat&doria

Cewka zapłonowa 10388 MEAT&DORIA

10388 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
123.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10388

producent:

MEAT&DORIA

Wymagana ilość 1
Ilość biegunów 4
Opór [Ohm] 9000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10388 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: CITROEN AX, BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15, C15/MINIVAN, SAXO, XSARA, ZX; PEUGEOT 106 I, 106 II, 106 II/HATCHBACK, 205 I, 205 II, 206, 306, 307, 309 I 1.0-2.5 07.86-
numery OEM:
CITROËN      597049
CITROËN      96062288
CITROËN      9616597080
PEUGEOT      597049
PEUGEOT      96062288
PEUGEOT      9616597080
ROVER      GCL204
ROVER      NEC100710
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10388 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.