Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10579 meat&doria

Cewka zapłonowa 10579 MEAT&DORIA

10579 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
155.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

10579

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Kolor wtyczki jasnoszary
Cewka zapłonowa Wtykowa cewka zapłonowa
Liczba otworów do mocowania 1
Długość [mm] 150
Ilość połączeń 1
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
dla numeru OE 19070-B1020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10579 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: DAIHATSU COPEN, EXTOL, MATERIA, SIRION, TERIOS, YRV 1.3/1.5 07.00-
numery OEM:
DAIHATSU      19070B1020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10579 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.