Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10626 meat&doria

Cewka zapłonowa 10626 MEAT&DORIA

10626 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
 

    Ocena:
numer części:

10626

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Cewka zapłonowa Wtykowa cewka zapłonowa
Liczba otworów do mocowania 1
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
dla numeru OE 27301-03110

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10626 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: HYUNDAI ACCENT V, I10 I, I20 ACTIVE, I20 I, I20 II, I30; KIA CEE'D, CEED, PICANTO II, PRO CEE'D, RIO III, RIO IV, STONIC 1.2-1.4 09.08-
numery OEM:
HYUNDAI      27301-03200
HYUNDAI      2730103110
KIA      27301-03200
KIA      2730103110
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10626 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.