Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 10723 meat&doria

Cewka zapłonowa 10723 MEAT&DORIA

10723 Cewka zapłonowa MEAT&DORIA
125.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10723

producent:

MEAT&DORIA

Ilość biegunów 3
dla numeru OE AIC3103N

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 10723 MEAT&DORIA

Cewka zapłonowa pasuje do: INFINITI FX, G; NISSAN 350Z, ALTIMA, MAXIMA / MAXIMA QX V, MURANO I, MURANO II, QUEST, TEANA I, TEANA II 3.5 08.01-
numery OEM:
NISSAN      22433AL615
NISSAN      22433AL61C
NISSAN      22448AL600
NISSAN      22448AL610
NISSAN      22448AL615
NISSAN      22448AL61C
INFINITI      22433AL615
INFINITI      22433AL61C
INFINITI      22448AL615
INFINITI      22448AL61C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 10723 MEAT&DORIA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.