Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Dacia DUSTER (PYM_, PYN_) 1.2 TCe 130 4x4 (2023-???) 131km » 90667 meat&doria
wybrany samochód: 
Dacia Duster (pym_, Pyn_) 1.2 Tce 130 4x4 (2023-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 90667 MEAT&DORIA

90667 Czujnik, prędkość obrotowa koła MEAT&DORIA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

90667

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz tyłu z lewej
Ilość biegunów2
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Długość przewodu [mm]650
Rodzaj czujnikaczujnik indukcyjny
Opór [kOhm]1,1
Głębokość zabudowy [mm]35,5
dla numeru OE77 00 432 672

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90667 MEAT&DORIA

Czujnik ABS tył L pasuje do: RENAULT MEGANE I, SCENIC I 1.4-2.0 03.99-09.03
numery OEM:
RENAULT      77 00 432 672
STANDARD      60637
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 90667 MEAT&DORIA w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.