Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.4 quattro (1997.03-2001.09) 165km » 92730 meat&doria
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.4 Quattro (1997.03-2001.09) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 92730 MEAT&DORIA

92730 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA
meat&doria 92730
160.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

    Ocena:
numer części:

92730

dostawca:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]109
dla numeru OE032121121M/N
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92730 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (109°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A2, VW BORA, BORA I, GOLF IV, LUPO I 1.4/1.6 02.01-06.06
numery OEM:
AUDI      032121121M
AUDI      032121121N
SEAT      032121121M
SEAT      032121121N
SKODA      032121121M
SKODA      032121121N
VOLKSWAGEN      032121121M
VOLKSWAGEN      032121121N
VAG      032121121M
VAG      032121121N
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92730 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.