Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Subaru JUSTY II (JMA, MS) 1.3 4x4 (2001.04-2003.11) 86km » 92862 meat&doria
wybrany samochód: 
Subaru Justy Ii (jma, Ms) 1.3 4x4 (2001.04-2003.11) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 92862 MEAT&DORIA

92862 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA
meat&doria 92862
441.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

92862

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92862 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: ALFA ROMEO GIULIETTA, FIAT 500L, 500X, DOBLO, DOBLO CARGO, DUCATO, TIPO, JEEP CHEROKEE, RENEGADE, SUZUKI VITARA 1.6D/2.0D/2.2D 01.10-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55275654
CHRYSLER      68332443AA
CHRYSLER      K68332443AA
FIAT      55275654
LANCIA      55275654
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92862 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.