Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zasilania paliwem » zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu » 9311 meat&doria

Zawór wentylujący, zbiornik paliwa 9311 MEAT&DORIA

9311 Zawór wentylujący, zbiornik paliwa MEAT&DORIA
 

    Ocena:
numer części:

9311

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zawór wentylujący, zbiornik paliwa 9311 MEAT&DORIA

Zawór zwrotny układu zasilania paliwa pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C5 I, C5 II, C5 III, C6, C8, JUMPER I, JUMPY II, SAXO 1.0-3.0 04.93-
numery OEM:
ALFA ROMEO      96458445
CITROËN      16287G
CITROËN      9612315480
CITROËN      96254424
CITROËN      96254442
CITROËN      96264424
CITROËN      96412576
CITROËN      96419511
FIAT      96458445
LANCIA      96458445
PEUGEOT      142980
PEUGEOT      16287G
PEUGEOT      9612315480
PEUGEOT      96254424
PEUGEOT      96254442
PEUGEOT      96264424
PEUGEOT      96412576
PEUGEOT      96419511
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zawór wentylujący, zbiornik paliwa 9311 MEAT&DORIA w samochodach:

Zbiornik paliwa, korek wlewu, rura wlewu paliwa


Zbiornik paliwa jest elementem podwozia samochodu. W związku z tym należy stale kontrolować jego stan. Zwracamy uwagę na wszelkie ślady uszkodzeń mechanicznych, przecieków itp. Nawet drobny wyciek paliwa ze zbiornika, może mieć poważne konsekwencje, nie wykluczając pożaru.

Układ paliwowy to nie tylko zbiornik. Ważną funkcję pełnią też pozostałe części zintegrowane z samym zbiornikiem.

Rura wlewu paliwa jest indywidualnie zaprojektowana do konkretnego modelu pojazdu. Musi ona być wytrzymała mechanicznie oraz charakteryzować się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne i zabrudzenia. By uniknąć ryzyka korozji, producenci najczęściej wykonują rury w formie odlewu z tworzywa sztucznego. Najistotniejszą kwestią jest tu ponadprzeciętna wytrzymałość tworzywa na środki chemiczne. Pamiętajmy, że element ten przez wiele lat będzie miał bezpośredni kontakt z paliwem.

Do najczęstszych usterek tego fragmentu układu paliwowego należy rozszczelnienie. Zazwyczaj, po latach użytkowania, wskutek erozji plastiku powstaje otwór, który z czasem się powiększa. Paliwo wówczas wycieka, stwarzając ryzyko pożaru. Korek wlewu paliwa zabezpiecza zbiornik przez nieautoryzowanym dostępem. Korek wlewu może występować w wersji zamykanej na kluczyk, lub bez kluczyka, wówczas zabezpieczenie stanowi klapka wlewu paliwa otwierana z wnętrza samochodu.