Metalowe, wielowarstwowe uszczelnienia podgłowicowe: powłoki częściowe
Dzięki dopasowanemu funkcjonalnie, częściowemu pokryciu elastomerem, są powlekane wyłącznie te części uszczelki podgłowicowej, które są istotne dla uszczelnienia. W wyniku fragmentarycznego nanoszenia elastomeru, jest możliwe zaoszczędzenie elastomeru w miejscach oddalonych od kanałów płynu chłodzącego i oleju, oraz zapobieżenie w warunkach krytycznych, odrywaniu się warstwy elastomeru od powierzchni uszczelki.

Powłoki częściowe: ElringKlinger, jako pierwszy producent w Europie dostarczył tę technologię na produkcję seryjną
Dzięki opracowaniu specjalnego procesu nanoszenia, można definiować precyzyjnie zarówno grubość warstwy, jak i jej materiał, zależnie od konstrukcji silnika.
Także różne wymagania stawiane powłokom w obszarze komór spalania oraz kanałów wody i oleju, mogą być całkowicie spełnione.
Przykładowo przy większej porowatości powierzchni roboczych lub porach wokół kanałów wody i oleju, są stosowane grubsze powłoki i bardziej miękki elastomer. Równocześnie do uszczelnienia wysokiego ciśnienia zapłonu w obszarze komory spalania są wymagane warstwy elastomeru o mniejszej grubości.
Ten konflikt interesów w różnych obszarach uszczelki, jest rozwiązywany, właśnie dzięki fragmentarycznemu jej powlekaniu.

ElringKlinger opracował nowy materiał powłokowy, wyjątkowo odporny na ekstremalne wymagania nowoczesnych silników o dużych mocach
Nowo opracowane powłoki ze zoptymalizowanym zachowaniem tarciowym, pozwalają uniknąć podczas pracy silnika, ścierania się powierzchni roboczych części konstrukcyjnych silnika. Dzięki bardzo dobrej zdolności dopasowywania się, już w temperaturze pokojowej, są spełnione wymagania testu „szczelności na zimno", bezpośrednio po montażu uszczelki podgłowicowej w silniku. Zależnie od przeznaczenia, są stosowane różnorodne warianty, powlekania fragmentarycznego powierzchni uszczelki.