Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0040 metelli cifam

Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM

17-0040 Wał napędowy METELLI CIFAM
158.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0040

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 668
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 76,5
Średnica 2 [mm] 81,5
nr EAN 8032747530399

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0040 RENAULT 4 1.0 87-93 P/L
numery OEM:
RENAULT      77 00 655 121
RENAULT      77 01 348 098
RENAULT      77 01 448 098
RENAULT      77 01 498 698
RENAULT      77 01 551 786
RENAULT      77 11 106 121
zamienniki:
DS39003
brak
LPR
503902
brak
NK
1701503902
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.