Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel MOKKA / MOKKA X (J13) 1.6 CDTI (_76) (2015.01-???) 136km » 17-0040 metelli cifam
wybrany samochód: 
Opel Mokka / Mokka X (j13) 1.6 Cdti (_76) (2015.01-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM

17-0040 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0040

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]668
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]76,5
Średnica 2 [mm]81,5
nr EAN8032747530399

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0040 RENAULT 4 1.0 87-93 P/L
numery OEM:
RENAULT      77 00 655 121
RENAULT      77 01 348 098
RENAULT      77 01 448 098
RENAULT      77 01 498 698
RENAULT      77 01 551 786
RENAULT      77 11 106 121
zamienniki:
DS39003
brak
LPR
503902
brak
NK
1701503902
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0040 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.