Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A3 kabriolet (8V7, 8VE) 40 TFSI quattro (2018.11-2020.10) 190km » 17-0079 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A3 Kabriolet (8v7, 8ve) 40 Tfsi Quattro (2018.11-2020.10) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0079 METELLI CIFAM

17-0079 Wał napędowy METELLI CIFAM
363.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0079

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]867
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Średnica 2 [mm]81
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.24
Średnica 1 [mm]90
nr EAN8032747530788

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0079 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0079 CITROEN BERLINGO BX 1.8 1.8D 1.9D/PEUGEOT PARTNER 96> PRAWA
numery OEM:
CITROËN      3273.K7
CITROËN      95619480
CITROËN      95624471
CITROËN      95631414
CITROËN      95648545
CITROËN      96048975
CITROËN      96167304
CITROËN      96171857
CITROËN      9624445180
PEUGEOT      3273.0Q
PEUGEOT      3273.1K
PEUGEOT      3273.K7
PEUGEOT      3273.L8
PEUGEOT      3273.N3

Zastosowanie Wał napędowy 17-0079 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0079 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.