Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0116 metelli cifam

Wał napędowy 17-0116 METELLI CIFAM

17-0116 Wał napędowy METELLI CIFAM
297.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0116

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 742
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 81
Średnica 2 [mm] 81,5
nr EAN 8032747531150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0116 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0116 RENAULT MEGANE 1.4 1.6 1.9D 1.9TD PRAWA 96> Z ABS 44 ZĘBY

Wał napędowy 17-0116 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-0116 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

7700105486, 7700869046, 7700869047, 7701352473, 7701352597, 7701468840, 7701468843, 7701469375

numery OEM:
RENAULT      77 00 105 486
RENAULT      77 00 869 046
RENAULT      77 00 869 047
RENAULT      77 01 352 473
RENAULT      77 01 352 597
RENAULT      77 01 468 840
RENAULT      77 01 468 843
RENAULT      77 01 469 375

Zastosowanie Wał napędowy 17-0116 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0116 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.