Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel ASTRA G Furgon/kombi (F70) 2.0 DTI (F70) (2000.09-2005.04) 101km » 17-0522 metelli cifam
wybrany samochód: 
Opel Astra G Furgon/kombi (f70) 2.0 Dti (f70) (2000.09-2005.04) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0522 METELLI CIFAM

17-0522 Wał napędowy METELLI CIFAM
333.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0522

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]596
Ilość zębów, pierścień ABS29
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]90
nr EAN8032747535219

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0522 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0522 CITROEN BERLINGO 1.8D 98> LEWA
numery OEM:
CITROËN      3272.Z8

Zastosowanie Wał napędowy 17-0522 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0522 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.