Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0760 metelli cifam

Wał napędowy 17-0760 METELLI CIFAM

17-0760 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0760

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 813
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537596

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0760 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0760 VW GOLF IV 1.9TDI 03-, TOURAN 1.9TDI 04- PRAWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1K0 407 272CC
VOLKSWAGEN      1K0 407 272DN
VOLKSWAGEN      1K0 407 272EC
VOLKSWAGEN      1K0 407 272FR
VOLKSWAGEN      1K0 407 272GK
VOLKSWAGEN      1K0 407 272GM
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HN
VOLKSWAGEN      1K0 407 452DX
VOLKSWAGEN      1K0 407 452MX
VOLKSWAGEN      1K0 407 454BX
VOLKSWAGEN      1K0 407 456CX
VOLKSWAGEN      2K0 407 272F

Zastosowanie Wał napędowy 17-0760 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.