Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi L200 (K3_T, K2_T, K1_T, K0_T) 2.5 TD 4WD (K34T) (1992.11-1996.08) 87km » 17-0965 metelli cifam
wybrany samochód: 
Mitsubishi L200 (k3_t, K2_t, K1_t, K0_t) 2.5 Td 4wd (k34t) (1992.11-1996.08) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0965 METELLI CIFAM

17-0965 Wał napędowy METELLI CIFAM
835.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0965

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]977,3
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Średnica 2 [mm]89
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica 1 [mm]100,2
nr EAN8032747104248

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0965 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0965 FIAT SCUDO 2.0D MJ 07-/ PEUGEOT EXPERT 2.0HDI 4X4 07-
numery OEM:
CITROËN      3273.NP
CITROËN      3273.NQ
FIAT      1497188080
FIAT      1497188088
FIAT      1497199080
FIAT      71791561
FIAT      71792561
PEUGEOT      3273.NP
PEUGEOT      3273.NQ

Zastosowanie Wał napędowy 17-0965 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0965 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.