Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B8 (8K2) 3.0 TDI quattro (2011.11-2015.12) 245km » 17-1018 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 3.0 Tdi Quattro (2011.11-2015.12) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1018 METELLI CIFAM

17-1018 Wał napędowy METELLI CIFAM
601.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1018

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]924
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]75,5
nr EAN8032747104729

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1018 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1018 OPEL CORSA D 1.0 06- PRAWA
numery OEM:
OPEL      13149829
OPEL      13248652
OPEL      13248676
OPEL      13250859
OPEL      26119529
OPEL      374632
OPEL      374818
OPEL      374825

Zastosowanie Wał napędowy 17-1018 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1018 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.