Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 850021 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 850021 NISSENS

850021 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 850021
Wentylator, chłodzenie silnika 850021
850021
nissens 850021 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 850021 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 850021 nissens
464.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

850021

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 192
Średnica [mm] 363
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
nr EAN 5707286483811

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 850021 NISSENS

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI A1, A3; SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO III; SKODA FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II, OCTAVIA III 1.2-3.6 08.00-
numery OEM:
AUDI      1K0959455BC
AUDI      1K0959455EA
AUDI      1K0959455P
AUDI      1KD959455
AUDI      1KD959455D
SEAT      1K0959455BC
SEAT      1K0959455EA
SEAT      1K0959455P
SEAT      1KD959455
SEAT      1KD959455D
SKODA      1K0959455BC
SKODA      1K0959455EA
SKODA      1K0959455P
SKODA      1KD959455
SKODA      1KD959455D
VOLKSWAGEN      1K0959455BC
VOLKSWAGEN      1K0959455CS
VOLKSWAGEN      1K0959455EA
VOLKSWAGEN      1K0959455FF
VOLKSWAGEN      1K0959455FP
VOLKSWAGEN      1K0959455P
VOLKSWAGEN      1KD959455
VOLKSWAGEN      1KD959455D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 850021 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.