Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Ford FIESTA VI (CB1, CCN) 1.5 TDCi (2012.09-???) 75km » 850048 nissens
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Vi (cb1, Ccn) 1.5 Tdci (2012.09-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy 850048 NISSENS

850048 Wentylator chłodnicy  NISSENS
nissens 850048
243.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850048

producent:

NISSENS

Jednostkaszt.
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W]252
Liczba łopatek wentylatora7
Napięcie [V]12
Ilość biegunów4
Artykuł oraz informacja uzupełniającaBez zintegrowanego regulatora
EAN5707286492752
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy 850048 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, TIGRA 1.0-1.8 09.00-
numery OEM:
OPEL      1341354
OPEL      24421234
VAUXHALL      24421234
zamienniki:
V40-01-1067
brak
VEMO
696369
brak
VALEO

Zastosowanie Wentylator chłodnicy 850048 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.