Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85084 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85084 NISSENS

85084 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85084
598.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

85084

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 110
Średnica [mm] 320
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286241992

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85084 NISSENS

Wentylator chłodnicy L/P (z obudową) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA/HATCHBACK; PEUGEOT PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.4-2.0 06.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      1253.87
CITROËN      1254.70
CITROËN      1254.85
CITROËN      1308.N9
PEUGEOT      1253.87
PEUGEOT      1254.70
PEUGEOT      1254.85
PEUGEOT      1308.N9

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85084 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85084

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.