Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B7 Avant (8ED) 2.0 TFSI (2006.10-2008.06) 170km » 85149 nissens
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 Avant (8ed) 2.0 Tfsi (2006.10-2008.06) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85149 NISSENS

85149 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85149
Wentylator, chłodzenie silnika 85149
85149
nissens 85149 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85149 nissens
466.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85149

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]90
Średnica [mm]295
Liczba łopatek wentylatora9
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286242630

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85149 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES E T-MODEL (S210), E (VF210), E (W210) 2.0-5.4 06.95-03.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0005401788
MERCEDES-BENZ      000541288
MERCEDES-BENZ      001 500 16 93
MERCEDES-BENZ      001 500 38 93
MERCEDES-BENZ      0015003193
MERCEDES-BENZ      A0005401788
MERCEDES-BENZ      A0015001693
MERCEDES-BENZ      A0015003193
MERCEDES-BENZ      A0015003893

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85149 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.